خدای من! گلهای آفتابگردان در روزهای ابری بلاتکلیفند مثل من و روزهای بی تو بودن...

درخت مقدس
نظرات ()

در میان بنی اسرائیل عابدی بود. وی را گفتند:« فلان جا درختی است و قومی آن را می پرستند» عابد خشمگین شد، برخاست و تبر بر دوش نهاد تا آن درخت را برکند. ابلیس به صورت پیری ظاهر الصلاح، بر مسیر او مجسم شد، و گفت:« ای عابد، برگرد و به عبادت خود مشغول باش!» عابد گفت:« نه، بریدن درخت اولویت دارد» مشاجره بالا گرفت و درگیر شدند.

عابد بر ابلیس غالب آمد و وی را بر زمین کوفت و بر سینه اش نشست. ابلیس در این میان گفت:

«دست بدار تا سخنی بگویم، تو که پیامبر نیستی و خدا بر این کار تو را مامور ننموده است، به خانه برگرد، تا هر روز دو دینار زیر بالش تو نهم؛ با یکی معاش کن و دیگری را انفاق نما و این بهتر و صوابتر از کندن آن درخت است»؛ عابد با خود گفت :« راست می گوید، یکی از آن به صدقه دهم و آن دیگر هم به معاش صرف کنم» و برگشت.

بامداد دیگر روز، دو دینار دید و بر گرفت. روز دوم دو دینار دید و برگرفت. روز سوم هیچ نبود. خشمگین شد و تبر برگرفت. باز در همان نقطه، ابلیس پیش آمد و گفت:«کجا؟» عابد گفت:«تا آن درخت برکنم»؛ گفت«دروغ است، به خدا هرگز نتوانی کند» در جنگ آمدند. ابلیس عابد را بیفکند چون گنجشکی در دست! عابد گفت: « دست بدار تا برگردم. اما بگو چرا بار اول بر تو پیروز آمدم و اینک، در چنگ تو حقیر شدم؟»

ابلیس گفت:« آن وقت تو برای خدا خشمگین بودی و خدا مرا مسخر تو کرد، که هرکس کار برای خدا کند، مرا بر او غلبه نباشد؛ ولی این بار برای دنیا و دینار خشمگین شدی، پس مغلوب من گشتی»




:: برچسب‌ها: داستان آموزنده, ابلیس, بنی اسرائیل, درخت مقدس
نویسنده : در جستجوی رهایی
تاریخ : جمعه ٢۸ تیر ۱۳٩٢
زمان : ۳:٥٧ ‎ب.ظ
حلول ماه پر فضیلت رمضان مبارک
نظرات ()

فواید طبی روزه در ماه رمضان

بزرگان و دکتران مسلمان و حتی غیرمسلمان به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ دارویی برای بهبود مزاج انسان بهتر از روزه گرفتن نیست، زیرا پیامبر (ص) فرمود: معده خانه هر دردی است و بسیاری از مرضها ناشی از پرخوری می‌باشد و پرهیز کردن و کم‌خوردن سرآمد هر دارویی خواهد بود.
داکتر آمنه نائل؛ کارمند شفاخانه "ملالی زیژنتون" در گفتگو با خبر گزاری صدای افغان (آوا) در رابطه با فواید طبی روزه گفت: در مورد اضطرابات مزمن امعاء، به خصوص هنگام که مقرون با تخمیر مواد زلالیه باشد در این موقع روزه مخصوصاً از جهت نیاشامیدن آب میان دو خوراک و ایجاد فاصله طولانی بین نوبت های غذا، علاج قطعی است.
وی گفت که هنگام زیاد شدن وزن که ناشی از کثرت خوراک و کمی حرکت می باشد، با رعایت اعتدال در غذای وقت افطار و اکتفا به آب هنگام سحر از هر قسم معالجه مفید تر است.
داکتر نائل افزود: افرادی که مبتلا به بالا رفتن فشار خون می باشند، ماه رمضان بهترین فرصت برای درمان می باشد.
به گفته وی مرض قند که آن نیز مانند فشار خون رو به افزایش است و در اوایل بروز و قبل از ظهورش غالباً توام با سنگینی بدن است در این صورت باز روزه علاج مفیدی می باشد؛ زیرا این مرض با کم کردن چاقی تخفیف می یابد.
خانم نائل علاوه نمود: در مواقعی که مرض قند به طور خفیفی وجود داشته باشد، پنج ساعت پس از خوردن غذا قند در خون به کمتر از میزان طبیعی پایین می آید و پس از ده ساعت به کمترین حد طبیعی می رسد در این صورت اگر وزن مریض نیز از حالت طبیعی تجاوز کند مهمترین طریق معالجه روزه است.
خانم نائل در ادامه سخنانش گفت: روزه در مورد التهاب حاد و مزمن که مقرون با ترشح و تورم باشد و نیز در مورد امراض قلبی که توام با تورم باشد روزه از هر دوایی موثر تر می باشد.
وی تاکید نمود: روزه برای التهابات مزمن مفاصل به خصوص وقتیکه توام با امراض چاقی باشد و به طور غالب زنها پس از چهل سالگی به این مرض مبتلا میشود در این باره مکرر دیده شده که در روزه ماه رمضان عوارض این مرض به درجات خفیف تر از مواقع است که برق گزاردن، خون گرفتن،ادویه و تمام وسایل طب جدید به کار برده می شود.
وی در پایان گفت: روزه باعث زیبایی بدن، استراحت معده، از بین بردن چربی های دور سرین، شکم و سایر چربی های اضافی بدن می شود.

خصال هفتگانه مخصوص روزه‏ داران

در حدیثى طویل حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) از پیامبر خدا (صلى الله علیه و آله) چنین نقل مى‏ فرماید که پیامبر (صلى الله علیه و آله) فرمود:

«ما من مؤمن یصوم شهر رمضان احتسابا الا اوجب الله تبارک و تعالى له سبع خصال: اولها یذوب الحرام من جسده، و الثانیة یقرب من رحمة الله عزوجل، و الثالثة قد کفر خطیئة ابیه آدم، و الرابعة یهون الله علیه سکرات الموت و الخامسة امان من الجوع و العطش یوم القیمة و السادسة یطعمه الله عزوجل من طیبات الجنة، و السابعة یعطیه الله عزوجل برائة من النار، قال: صدقت‏یا محمد» .

هیچ مؤمنى نیست که ماه رمضان را فقط به حساب خدا روزه بگیرد، مگر آنکه خداى تبارک و تعالى هفت‏خصلت را براى او واجب و لازم گرداند:

1- هر چه حرام در پیکرش باشد محو و ذوب گرداند،

2- به رحمت ‏خداى عزوجل نزدیک مى‏ شود،

3- (با روزه خویش) خطاى پدرش حضرت آدم را مى‏ پوشاند،

4- خداوند لحظات جان کندن را بر وى آسان گرداند،

5- از گرسنگى و تشنگى روز قیامت در امان خواهد بود،

6- خداى عزوجل از خوراکیهاى لذیذ بهشتى او را نصیب دهد،

7- خداى و عزوجل برائت و بیزارى از آتش دوزخ را به او عطا فرماید. (پرسش کننده در این حدیث مفصل، عالم یهودى بود) که عرض کرد راست گفتى اى محمد.




:: برچسب‌ها: ماه رمضان, فواید روزه, طب اسلامی, بهترین درمان
نویسنده : در جستجوی رهایی
تاریخ : سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳٩٢
زمان : ۱۱:٤٦ ‎ب.ظ
رنگ درمانی و خواص رنگها در کلام ائمه علیهم السلام
نظرات ()

حقیقت آن است که دانش روز برای رنگ درمانی حساب ویژه ای باز کرده است. موضوعی که در طب اسلامی مسبوق به سابقه بوده و ائمه علیهم السلام خواص متفاوتی برای رنگها ذکر کرده اند. در طب اسلامی اعتقاد بر این است که هر یک از رنگ‌ها دارای طیفی خاص است که با ردیفی از طول موج‌ها ارتباط دارد. حضرت علی(ع) در «نهج البلاغه» به آنها اشاره نموده است و در آیات و روایات توصیه هایی در به کارگیری صحیح از آنها آمده است.
رنگ لباس کودک و نوزاد در فرهنگ اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است . در این زمینه در روایات آمده است که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومان (علیهم السلام) به ویژه در آغاز تولد به نوع لباس کودک، اهمیت فراوان می دادند. تأکید بر پوشاندن لباس سفید بر کودک و نهی از پوشاندن لباس زرد بر او، در سیره، حکایت از اهمیت و تأثیر رنگ لباس بر کودک دارد. زید بن علی از پدرش امام سجاد (علیه السلام) نقل می کند که : لما ولدت فاطمه (علیهاالسلام) الحسن (علیه السلام) أخرج إلی رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) فی خرقه صفراء، فقال (صلی الله علیه و آله و سلم) ألم أنهکم أن تلفوه فی خرقه صفراء، ثم رمی بها و أخذ خرقه بیضاء فلفه فیها ؛ زمانی که حضرت فاطمه (علیهاالسلام) امام حسن (علیه السلام) را به دنیا آورد، [اطرافیان] او را در پارچه زردی پیچیدند و نزد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) آوردند. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: مگر شما را از پوشاندن پارچه زرد بر نوزاد منع نکرده بودم؟ سپس پارچه زرد را به دور افکند و پارچه سفیدی بر او پوشاند.(1)
در تایید این مطلب در روایتی از مادر امام رضا (علیه السلام) آمده است که فرمود: لما ولد الرضا (علیه السلام) ناولته موسی (علیه السلام) فی خرقه بیضاء؛ وقتی [امام] رضا (علیه السلام) به دنیا آمد، او را در پارچه سفیدی پیچیدم و به امام کاظم (علیه السلام) دادم.(2) از این رو ، رنگ پوشش نوزاد در سیره معصومان (علیهم السلام) مهم دانسته شده و اصرار بر این است که رنگ لباس نوزاد سفید باشد، نه زرد.
در بیان دیگری از اهل بیت (ع) درباره خواص رنگها و تأثیرات آن امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: کمترین حدّ اسراف، استفاده بی‌جا [در حال عادی و کار] از لباس رسمی است که برای حفظ آبروست؛ همچنین می‌فرماید: پوشیدن کفش سیاه و نعلین زرد سنت است و نیز می‌فرماید: هر کس کفش زرد بپوشد پیش از آنکه کهنه شود سودی عایدش شود.
و درباره تأثیر رنگ سبز بر بدن و ایجاد نشاط و آرامش در روایتی از امام رضا (ع) نقل شده که فرمود: «الطیب نشره و العسل نشره، و الرکوب نشره و النظر الی الخضره نشره. یعنی: بوی خوش، عسل، سوارکاری و نگاه به مناظر سرسبز و خرم، باعث نشاط و شادی می‌شود.» (3)
امروزه نیز از رنگ سبز را برای درمان بیماری های عصبی و اختلالات روانی استفاده می شود و دانشمندان آنرا خنک کننده ،تعدیل کننده نورخورشید ،مسکن و هیپنوتیک توصیف کرده اند.رنگ سبز، در سیستم عصبی برای بی خوابی ها و خستگی ها موثراست .فشارخون را کم می کند و مویرگ ها را منبسط می سازد.(4) پیامبرگرامی اسلام (ص) از لباس سبزخوششان می آمده و فرموده اند :« وکان یعجبه الثیاب الخضر».( 5)
رنگ سفید، روشن ترین رنگ ها و نمادی از شادی ونشانه ای از صلح وصفا و تسلیم وکنایه از پاکی وبی آلایشی و فضیلت وبزرگواری است ورنگ سیاه ،تیره ترین رنگ ها ودرمقابل رنگ سفید،نشانه هیبت و وقار وشعارحزن وعزا می باشد. (6) حتی درآیاتی از قرآن سیاهی وسپیدی چهره انسان ها در قیامت هم علامت است. امام باقر (ع) نیزمی فرمایند: هر بنده ای در دلش نقطه سفیدی است که چون گناهی کند؛ خال سیاهی در آن پیدا می شود ؛ سپس اگر توبه کند آن سیاهی برود واگر به گناه ادامه دهد به آن سیاهی اضافه شود، تا جایی که روی سفیدی را بپوشاند ووقتی روی سفیدی پوشیده شد ، دیگر هرگز صاحب آن دل به سمت خیر نمی رود.(7) در روایات هم داریم که چون هفت روز از ولادت امام حسن علیه‌السّلام سپری شد، پیامبر (ص)، دو گوسفند اَبلَق (معرّب اَبْلَک، هر چیز دو رنگ خصوصاً سیاه و سفید) برای امام حسن (ع) عقیقه کردند.


پانوشتها:

1. مجلسی، 1403، ج 104، ص 109
2. حر عاملی، 1367، ج 15، ص 138
3. عیون اخبار الرضا باب 31/ حدیث 126
4. دایرة المعارف تشیع ،ج9،ص58
5. ترجمه المیزان ،ج17،ص62
6. دایره المعارف تشیع ،ج9،صص193 و451
7. اصول کافی ،کلینی ،ج3،ص375




:: برچسب‌ها: رنگ درمانی, خواص رنگها, اهل البیت, طب اسلامی
نویسنده : در جستجوی رهایی
تاریخ : شنبه ۱٥ تیر ۱۳٩٢
زمان : ۱٠:۳۸ ‎ب.ظ
توصیه پیامبر(ص) برای آخرین جمعه شعبان
نظرات ()

امام محمدباقر علیه السلام فرمودند: رسول خدا(ص) در آخرین جمعه شعبان سخنرانی کردند و پس از حمد و ثنای خداوند فرمودند: ای مردم! نزدیک است که ماه فقرا برسد که در آن شبی است که بهتر از هزار ماه است و آن ماه، ماه رمضان است.

خداوند روزه آن را واجب کرده و عبادت یک شب با نمازی مستحب را مانند عبادت هفتاد شب با نمازی مستحب در سایر ماه ها قرار داده است.پاداش کسی که در این ماه مبادرت به عمل خیر یا کار نیک مستحبی کند، همانند کسی است که واجبات خدای عزوجل را به جا آورده است و کسی که واجبی از واجبات خداوند را به جا آورد ثوابش بهشت است.

این ماه مواسات (یاری کردن) است و آن ماهی است که خداوند در آن رزق مومنان را افزایش می دهد. کسی که به مومن روزه داری در این ماه افطاری دهد، به خاطر این عمل (پاداش) آزادی یک بنده و آمرزش گناهان گذشته اش را خواهد داشت.

عرض کردند: ای رسول خدا(ص)! ما توانایی افطاری دادن به روزه دار را نداریم.آن حضرت فرمودند: خداوند کریم است و به کسی که جز به مقداری شیر یا شربت، آب گوارایی یا چند دانه خرما توانایی ندارد و نمی تواند بیش از این بدهد، ثواب عنایت می کند.

همچنین فرمودند: کسی که در این ماه، بر خدمتکار خود آسان گیرد، خدای عزوجل نیز در حساب بر او آسان گیرد و این ماهی است که اولش رحمت، وسطش آمرزش و آخرش اجابت و آزادی از آتش است. در این ماه شما از چهار چیز بی نیاز نیستید، دو چیز که خداوند را با آن راضی می کنید و دو چیز است که شما به هیچ وجه از آن بی نیاز نیستید.

 دو چیز که خداوند را با آن راضی می کنید، گواهی به این است که هیچ خدایی جز خدای یگانه نیست و همانا من رسول خدا(ص) هستم و دو چیزی که شما به هیچ وجه از آن بی نیاز نیستید، این است که حاجت های خود و بهشت را از خداوند بخواهید، از خدا عافیت بخواهید و از جهنم به او پناه ببرید.


(ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، حدیث ۷)




:: برچسب‌ها: جمعه, شعبان, رمضان, پیامبر(ص)
نویسنده : در جستجوی رهایی
تاریخ : پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳٩٢
زمان : ۱۱:٥۱ ‎ب.ظ
بررسی یکی از معجزات خارق العاده قران بعد از ۱۴۰۰ سال
نظرات ()

بسم الله الرحمن الرحیم
بررسی یکی از معجزات خارق العاده قران بعد از ۱۴۰۰ سال:همان طور که شما دوستان عزیز میدانید عصر حاضر را عصر فضا نامیده اند و دانش بشر بسیار پیشرفت کرده است و توانسته سرعت نور را محاسبه کند و میدانیم سرعت نور در خلا بر حسب زمان ۳۰۰هزار کیلومتر است یا مقدار دقیق ان۲۹۹۷۹۲۴۵۸ استحالا جالب است بدانید قران ۱۴۰۰ سال قبل این مقدار را محاسبه کرده است

چند ساله که علم توانسته سرعت نور رو اندازه گیری کنه؟
اینو بخونین. جالبه و قابل تامل
سوره معارج آیه ۴):

تَعْرُجُ الْمَلَئکةُ وَ الرُّوحُ إِلَیْهِ فى یَوْمٍ کانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِینَ أَلْف سنَةٍ

ترجمه:
فرشتگان و روح (جبرییل ) به سوى او عروج مى کنند در آن روزى که مقدارش پنجاه هزار سال است

طبق گفته قرآن،آفریدگان سه دسته اند: انسان که از خاک است و جن که از آتش است و فرشته که از نور است!
ما با فرشته یا همان ملائکه که از نور خلق شدند کار داریم

گفته شده وقتی فرشته ها حرکت میکنند برای آنها یک روز زمان میبرد ولی برای انسانها پنجاه هزار سال طول میکشد!
یعنی قرآن ۱۴۰۰ سال پیش با یک پیامبر که از نظز آکادمیکی بیسواد بوده،گفته زمان نسبی است و بستگی به دید طرف دارد، فرشته یک روز احساس میکند وانسان پنجاه هزار سال!
حالا چرا ۵۰۰۰۰ ؟؟؟

طبق نظریه نسبیت وقتی چیزی سرعت بگیرد زمان برای او به نسبت ما کند احساس میشود و در دید ما خیلی طول میکشد.

زمان برای فرشته های در حال حرکت یک روز است و برای ما ۵۰۰۰۰ سال،خوب نظرتون چیه که برعکس عمل کنیم و سرعت یک فرشته را که از نور خلق شده به دست آوریم؟
به عکس زیر دقت کنید

فرمول سرعت بر اساس انبساط رو براتون آوردیم

سال های قمری حدود ۳۵۴ روز دارند یعنی میزان اختلاف زمان ما با یک فرشته در حال حرکت ۵۰۰۰۰*۳۵۴ است.
پس جایگزین میکنیم:
میبینیم که عدد حاصل میشه۲۹۹۷۹۲۴۵۸ (۳۰۰۰۰۰)
یعنی دقیقا سرعت نور در خلا

طبق قرآن فرشته از نور است و سرعت نور دقیقا ۲۹۹۷۹۲۴۵۸

به نظر شما گفته قرآن تصادفیست؟

دیگر چقدر مدرک و دلیل باید برای عده ای از دوستان و افراد شیطان پرست ارائه شود تا بفهمند که قران حقیقت محض است و شما کافر عزیز و شما شیطان پرست عزیز بدانید که فریب نظم نوین جهانی و ابلیس و داروینیسم را خورده اید و شما یک نمونه موفق از تلاش فراماسونها در ۳۰۰ سال گذشته هستید برای سکولار کردن جهان.




:: برچسب‌ها: معجـزه, قرآن, اسلام, سرعت نور
نویسنده : در جستجوی رهایی
تاریخ : جمعه ٧ تیر ۱۳٩٢
زمان : ۱٢:٠٩ ‎ق.ظ
میلاد منجی موعود مبارک.
نظرات ()

سلام بچه ها عید همتون مبارک این روز خیلی خیلی بزرگ را به همتون تبریک میگم. دعا و شب زنده داری بسیار در این شب توصیه شده اگه توفیق داشتید ما را فراموش نکنید امیدوارم که امسال آخرین سال انتظار باشه انشا ا.. .التماس دعا


آخرین نامه امام زمان (عج) به آخرین نائب خاص خودشان

درکتاب های معروف مانند: کمال الدین شیخ صدوق، غیبت شیخ طوسی، احتجاج طبرسی، بحارالانوار مجلسی و کتب دیگر، حدود هشتاد توقیع از جانب امام زمان (ع) نقل شده است . این توقیعات گنجینه ای از معارف الهی محسوب می شوند. على بن محمد سمری آخرین نائب خاص امام زمان(عج) در پانزدهم شعبان سال 329 قمری، پس از حدود سه سال نیابت و بدون وقوع رویداد خاصی، درگذشت و جنازه‌اش را در بغداد دفن کردند.
آخرین توقیع شریف امام زمان (عج) خطاب به آخرین نایب خاص خود، یعنى على بن محمد سمرى است.هنگامى که زمان رحلت ابوالحسن سمرى فرا رسید و مرگ وى نزدیک گردید، به وى گفتند: چه کسى را جانشین خودتان قرار مى‏دهید؟ او در جواب، توقیعى درآورد و به مردم نشان داد، که متن آن بدین گونه است:
بسم الله الرحمن الرحیم
« یا على بن محمد السمرى اعظم الله اجرا خوانک فیک، فانک میت ما بینک و بین ستة ایام، فاجمع امرک و لاتوص الى احد فیقوم مقامک بعد وفاتک، فقد وقعت الغیبة التامة. فلا ظهور الا بعد اذن الله تعالى ذکره، و ذلک بعد طول الامد و قسوة القلوب و امتلاء الارض جوراً. و سیأتى الى شیعتى من یدعى المشاهدة، الا فمن ادعى المشاهده قبل خروج السفیانى و الصیحة فهو کذاب مفتر، ولاحول و لاقول الا بالله العلى العلى العظیم. فنسخوا هذا التوقیع و خرجوا، فلما کان الیوم السادس عادوا الیه و هو یجود بنفسه فقال له بعض الناس: من وصیک من بعدک؟ فقال: لله امر هو بالعه، و قضى فهذا آخر کلام سمع منه (ره). »
اى علىّ بن محمّد سمرىّ! خداوند اجر برادرانت را در عزاى تو عظیم گرداند که تو ظرف شش روز آینده خواهى مرد، پس خود را براى مرگ مهیّا کن و به احدى وصیّت مکن که پس از وفات تو قائم مقام تو شود که غیبت تامّه واقع شده و ظهورى نیست مگر پس از اذن خداى تعالى و آن پس از مدّتى طولانى و قساوت دلها و پر شدن زمین از ستم واقع خواهد شد.
و به زودى کسانى نزد شیعیان من آیند و ادّعاى مشاهده کنند، بدانید هر که پیش از خروج سفیانى و صیحه آسمانى ادّعاى رؤیت و مشاهده کند دروغگوى مفترى است، و لا حول و لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ العلیّ العظیم.
پس؛ از آن توقیع استنساخ کردند و از نزد او خارج شدند، و چون روز ششم فرا رسید نزد او بازگشته و او را در حال احتضار بود، یکى از مردمان پرسید: وصىّ تو پس از شما کیست؟
گفت: خداوند را امرى است که خود او رساننده آن است، و فوت کرد. و این آخرین کلامى بود که از او شنیده شد. (1)
پانوشت:
1. این روایت را می توانید در کتب ذیل ببینید: الاحتجاج، ج 2، ص .478 کمال الدین، ح 2، ص 516، حدیث .44 الغیبة، ص 395، حدیث .365 بحارالانوار، ج 51، ص 360، حدیث 7 و ج 2، ص 151، حدیث 1، و ج 53، ص .318 اعلام الورى، ص .417 الخرایج، ص .1129 عقیدة الشیعه، ص .48 و...




:: برچسب‌ها: امام زمان(عج), علی بن محمد سمری, نایب, توقیع
نویسنده : در جستجوی رهایی
تاریخ : شنبه ۱ تیر ۱۳٩٢
زمان : ٤:۱٢ ‎ب.ظ