خدای من! گلهای آفتابگردان در روزهای ابری بلاتکلیفند مثل من و روزهای بی تو بودن...

آب میوه ننوشید، میوه بخورید
نظرات ()

میوه ها سرشار از فیبر بوده و عملکرد روده را بهبود می بخشند و در کاهش وزن و پیشگیری از انواع بیماری ها مؤثر هستند. مصرف میوه در حجم زیاد به دلیل دارا بودن کالری کم، احساس گرسنگی را برطرف می کند، در صورتی که آب میوه این کار را انجام نمی دهد.
● چاق کنندگی میوه خشک
تنها زمانی که میوه ها آبدار هستند کالری موجود در آنها کم است. میوه های خشک شده دارای کالری و قند زیاد هستند و خوردن آنها راحت تر از مصرف میوه های آبدار است.
بهترین راه برای مصرف میوه های خشک شده ، فریز کردن آنها است. درصدی از آب میوه ها پس از منجمد شدن دوباره به آن بازمی گردد و مدت زمان بیشتری برای خوردن آنها لازم است.
● میوه هایی با پوست نازک
توصیه می شود میوه های با پوست نازک را بیشتر مصرف کنید. می توان میوه های با پوست نازک را در فریزر نگهداری کرد و در فصل هایی که یافت نمی شوند مورد استفاده قرار داد. انواع توت سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان های قوی است.

آناهیتا خیرگویان



:: برچسب‌ها: میوه, آبمیوه, فیبر, روده
نویسنده : در جستجوی رهایی
تاریخ : سه‌شنبه ٢۸ خرداد ۱۳۸٧
زمان : ٢:٠٧ ‎ق.ظ